(ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ကုိေနလင္း (အ.က.သ) ေရးသားျပဳစုထားေသာ လူရွင္သခ်ႋဳင္းမ်ားအေၾကာင္း စာစုမွ ေကာက္ႏႈတ္ တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံႏုိင္ျခင္းအတြက္ ကုိေနလင္းမွ နားလည္ခြင့္ျပဳႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ျခင္း၊ တာ၀န္ ရဲရဲယူ၍ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ တေထာင့္တေနရာ တခန္းတက႑မွ သာသနာ့၀န္ ထမ္းေဆာင္ၾကျခင္းမ်ားကုိ ျပည္သူအမ်ား ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း ႐ႈျမင္သုံးသပ္ႏုိင္၍ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္စိမ့္ေသာငွာ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္သည္။)
ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တကို က်ေနာ္ စၿပီး ဖူးေတြ႔ရတုန္းက ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မႏၱေလးၿမိဳ႕က ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ ပုဇြန္ေတာင္ ေရေက်ာ္ရပ္မွာ စၿပီးဖူးေတြ႕ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ အသားညိဳၿပီး ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ သ႑ာန္ရွိပါတယ္။ စကားေျပာဆိုတဲ့ အခါမွာလည္း ေအးေအးေဆးေဆး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေျပာဆုိတတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္က မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္ဖူးပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကာလေတြမွာ မစိုးရိမ္တိုက္က ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိႏၵကို မတ္လ (၁၃)ရက္ ျမန္မာျပည္ လူ႔အခြင့္အေရးေန႔ သံဃာဆြမ္းကပ္ပြဲ၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ အခမ္းအနား၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ညီလာခံက်င္းပတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ဖူးေတြ႔ခဲ့ရေပမယ့္ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တကို မသိ၊ မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။
ဆရာေတာ္ဦးက၀ိႏၵ ဖမ္းဆီးခံရၿပီး ေထာင္က်ေနခ်ိန္ (၈၈၈၈) လႈပ္ရွားမႈကာလေတြမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ အိမ္ေတာ္ရာစစ္ေၾကာင္းကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တဟာ မႏၱေလးၿမိဳ႕က ေလးျပင္ေလးရပ္မွာရွိတဲ့ ပရိယတၱိစာေပကို ေလ့လာဆည္းပူးေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို စုစည္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီအဖြဲ႔ႀကီးကို တည္ေထာင္ပါေတာ့တယ္။
ဆရာေတာ္ဟာ အဲဒီသံဃာ့အဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ ဥကၠ႒ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ထဲက ရက္တစ္ရက္မွာ ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ဇာတိခ်က္ျမႇဳပ္ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္တဲ့ တြံေတးဘက္က ေက်းရြာေလး တစ္ခုကိုလာဖို႔ က်ေနာ့္ကုိ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ပဲခူးက ေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တစ္ဦးနဲ႔ ဆရာေတာ္ဆီကို သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ပန္းဆိုးတန္း ဆိပ္ကမ္းကေန ဒလ ဖက္ကမ္းကို သမၼာန္နဲ႔ကူးၿပီး အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ တြံေတးဘက္ကို (၄၅) မိနစ္ေလာက္ ကားစီးရပါတယ္။ ကားဂိတ္ဆံုးေတာ့ တြံေတး တူးေျမာင္းကို ကူးတို႔နဲ႔ျဖတ္ၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းကို ထပ္ကူးရပါတယ္။
တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေတာ့ ကမ္းနားကေန လယ္ကြင္းေတြကို မိနစ္ (၂၀)ေလာက္ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတဲ့အခါမွာ ရြာသံုးရြာ၊ ေလးရြာေလာက္ တန္းစီ တည္ရွိေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီရြာေတြရဲ႕အလယ္မွာ ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးေနတာမို႔ ရြာရဲ႕ အလယ္ပိုင္းေနရာကို ေရာက္သြားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျဖတ္လာတဲ့ရြာေတြမွာ အလွဴမ႑ပ္ႀကီးေတြ ေဆာက္ေနတာကို ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးသမိခင္ကိုယ္တိုင္က သိကၡာထပ္ပြဲကို ရြာအလယ္ပိုင္းမွာ ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။
အဲဒီရြာေတြမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ သူေတြအားလံုးဟာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဇာတိေျမျဖစ္တာနဲ႔အညီ ဆရာေတာ္အေပၚ ႐ုိေသကုိင္း႐ႈိင္းၾကတာကို ေတြ႔ျမင္ရျပန္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ေမြးေန႔ပြဲနဲ႔ သိကၡာထပ္ပြဲကို မိဘေဆြမ်ိဳးေတြအလယ္မွာ (၇) ရက္ (၇) လီ က်င္းပ ျပဳလုပ္မွာျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို အစအဆံုး ေနေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္မွာ အျခားအေၾကာင္းကိစၥေတြ ရွိေသးတာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ကို ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေန႔ခ်င္းျပန္ခဲ့ပါတယ္။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီအဖြဲ႕ႀကီး ဖြဲ႔စည္းၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သာသနာေရး ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို သံဃာထုကိုယ္စား ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တက ဦးေဆာင္ၿပီး သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔အတူ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ န၀တဟာ သာသနာေရး ကိစၥေတြမွာ ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္၍ သံဃာထုအတြင္း ေသြးခြဲသပ္လွ်ိဳမႈေတြနဲ႔ အဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္လာရာမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ ေရြးခ်ယ္ပြဲေတြအထိ လုပ္ေဆာင္လာပါတယ္။
သံဃာထုရဲ႕ အျမင့္ဆံုး ထိပ္ပိုင္းျဖစ္တဲ့ သံဃာ့မဟာနာယက အဖြဲ႕၀င္ေတြကို သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းၿပီး တြဲဖက္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ၀ံကာသီရိကို ခ်ီးျမႇင့္ေျမာက္စားလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စစ္အစိုးရ အလိုက် ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္း အဆင့္ဆင့္ သံဃာအဖြဲ႔ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယကေတြရဲ႕ အမိန္႔နဲ႔ န၀တက သူတို႔ အဆင္သင့္ျပဳစုၿပီးတဲ့ သံဃာ့အမည္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕ခိုင္းပါတယ္။ ဒီလို သံဃာထုအၾကား ေသြးခြဲမႈေတြ ျပဳလုပ္လာတာကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က သံဃာေတာ္ေတြက မေက်မနပ္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကေပမယ့္ မႏၲေလးက ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ သံဃာ့အဖြဲ႕ေတြ မဖြဲ႕စည္း ႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။
ရန္ကုန္တိုင္း ကမၻာေအးကုန္းေျမမွာ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးရွိ သံဃာထု ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အတည္ျပဳဖို႔အတြက္ အစည္းအေ၀း ေခၚယူခ်ိန္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ျပႆနာ စတက္ပါေတာ့တယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ န၀တက သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ မိတၱီလာၿမိဳ႕က သံဃာ့ ကိုယ္စားလွယ္ဟာ မႏၱေလးတိုင္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ သံဃာထုရဲ႕ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ တရား၀င္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႔ တိုင္းသံဃာ့နာယကအဖြဲ႕ေတြ၊ ဗဟိုသံဃာ့၀န္ေဆာင္၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာနတို႔ကို အေၾကာင္းၾကားစာေတြ ေပးပို႔ၿပီး န၀တက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ကန္႔ကြက္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သံဃာ့ မဟာနာယက အစည္းအေ၀းႀကီးကို မိတၱီလာၿမိဳ႕က ကိုယ္စားလွယ္ တက္ေရာက္ဖို႔ သံဃာထုက ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ၾကားက က်င္းပဖို႔ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ န၀တရဲ႕ ႀကိဳးကုိင္ခ်ယ္လွယ္မႈေၾကာင့္ သံဃာထုရဲ႕ဆႏၵကို အေလးမျပဳပဲ မႏၲေလးတိုင္း ကိုယ္စားလွယ္ ဆရာေတာ္ကို ရန္ကုန္ကို ေစလႊတ္ဖို႔ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ မႏၱေလးတိုင္းအတြင္း ေအာက္ေျခအဆင့္အဖြဲ႕ေတြ မဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေသးတဲ့အျပင္၊ သံဃာထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္တာေၾကာင့္ န၀တက အဆင္သင့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္မႈကို သေဘာမတူ ကန္႔ကြက္ၾကပါေတာ့တယ္။
မႏၲေလးၿမိဳ႔ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီအဖြဲ႕ႀကီးကေန ဦးေဆာင္ကာ မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားႀကီးအနားရွိ ၄၅ တာကြင္းထဲမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ ေက်ာင္းတိုက္အသီးသီးမွ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ (၁၀၀) နီးပါးခန္႔ စု႐ံုးၿပီး ကန္႔ကြက္ပြဲျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါးက ပိတ္စအနီေပၚတြင္ အျဖဴေရာင္စာလံုးမ်ားနဲ႔ ေရးသားထားတဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာထု အစည္းအေ၀းႀကီး စာတမ္းကို ကိုင္ေဆာင္ၾကကာ ကိုရင္မ်ားမွ အသံခ်ဲ႕စက္၊ စပီကာမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ကာ အခမ္းအနားကို စတင္ပါတယ္။ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ သာသနာ့ အလံေတာ္မ်ားနဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႔ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီ အဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ အ၀ါေရာင္ေပၚတြင္ ျခေသၤ့႐ုပ္ပါ အလံမ်ား လႊင့္ထူထားၾကပါတယ္။
အဲဒီအခမ္းအနားမွာ ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တက မိန္႔ၾကားသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ရွိစဥ္ကာလကပင္ သံဃာထုရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ကို ေရြးေကာက္တဲ့ ေနရာမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရတို႔မွ ပံ့ပိုးမႈသာရွိခဲ့ၿပီး ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ သံဃာထုရဲ႕ ႏွစ္သက္ၾကည္ၫို ေလးစားခံရတဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကိုသာ အမ်ားရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔အညီ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၾကေၾကာင္း၊ အထက္ကေန အမိန္႔နဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္တဲ့ အစဥ္အလာမရွိေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ အခုအခါမွာ န၀တစစ္အစိုးရဟာ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားမွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ၿပီး ေႏွာက္ယွက္ရန္တိုက္ကာ ေသြးခြဲမႈေတြအထိ ျပဳလုပ္လာေနေၾကာင္း၊ သံဃာထု ညီၫႊတ္မႈကို ပ်က္ျပားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ ထိုနည္းတူစြာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ သံဃာ့မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို အသံုးခ်ၿပီး ဗုဒၶဘာသာမွာ အစဥ္အလာမရွိတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို ျပဳလုပ္လာေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့အစည္းအေ၀းၾကီးအေနျဖင့္ သံဃာထုၾကား ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းနဲ႔ သံဃာထုေရြးေကာက္ပြဲကို အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ျပဳလုပ္ေနတာေတြကို ျပင္းထန္စြာ ႐ႈတ္ခ်ကန္႔ကြက္ ပါေၾကာင္း ေျပာဆိုသြားပါတယ္။
အဲဒီလို မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးအနီးမွ ၄၅တာကြင္းျပင္မွာ ေအးခ်မ္းစြာ သံဃာထုမွ အစည္းအေ၀း ျပဳလုပ္ေနတာကို ၿဖိဳခြဲဖို႔ န၀တ လက္ပါးေစေတြ ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ ရဲ၊ လံုထိန္း၊ စစ္တပ္နဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးေတြဟာ အခ်ဳပ္ကား (၁၂)စီးနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္ရွိလာၿပီး (၅)မိနစ္အတြင္း လူစုခြဲဖို႔ အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ အမိန္႔စေပးပါတယ္။ အဓိကရုဏ္း ႏွိမ္ႏွင္းေရးရဲေတြက ၿဖိဳခြဲရန္ အသင့္ေနရာ ယူထားလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံဃာထုက တုတ္တုတ္ေတာင္မလႈပ္ပဲ ပံုမွန္အတိုင္း အစည္းအေ၀းကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ န၀တရဲ႕ ရဲခ်ဳပ္ျဖစ္သူနဲ႔ အဖြဲ႔၀င္ေတြက သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ လာေရာက္ၫွိႏႈိင္းပါတယ္။ ၫွိႏႈိင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ န၀တဖက္က လူစုခြဲေပးဖို႔သာ တြင္တြင္ ေတာင္းဆိုေနတာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တက
"ဒီကိစၥမင္းနဲ႔မဆိုင္ဘူး။ တာ၀န္ခံၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့သူနဲ႔ပဲ ငါစကားေျပာမယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ကို ရုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုၿပီး သံဃာထုကို ရိုက္ႏွက္ၿဖိဳခြင္းဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ သံဃာထုအတြင္း ခ်က္ခ်င္း ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္သြားၿပီး ျပန္လည္ခုခံရန္ ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဘုရားႀကီး၀င္းထဲရွိ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားမွ အခ်ိန္အခါမဟုတ္ အုန္းေမာင္းေခါက္သံေတြ တရစပ္ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
ဒီသတင္းဟာ မႏၱေလးေစ်းတ၀ိုက္နဲ႔ ေလးျပင္ေလးရပ္မွာရွိၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြၾကားထဲ ပ်ံ႕ႏွ႔ံသြားတာေၾကာင့္ သံဃာေတာ္အမ်ားဟာ ကားႀကီး၊ ကားငယ္အသြယ္သြယ္နဲ႔ မဟာျမတ္မုနိဘုရား ရွိရာကို ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ သံဃာေတာ္ အင္အားဟာ (၅၀၀)ေက်ာ္ကေန (၁၀၀၀) ခန္႔အထိ တိုးပြားလာပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနေတြ တင္းမာေပါက္ကြဲေတာ့မယ့္ အခ်ိန္မွာ မႏၱေလးတိုင္း အတြင္းေရးမွဴး ေမာင္ေပၚ ေရာက္လာပါတယ္။ လူစုခြဲဖို႔ပဲ ေျပာဆိုျပန္တဲ့အတြက္ အေျခအေနဟာ ပိုၿပီးတင္းမာလာပါတယ္။ သံဃာထုရဲ႕ လိုလားခ်က္ကို မလိုက္ေလ်ာရင္ ျပႆနာဟာ ပိုၿပီးႀကီးထြားသြားမယ္ဆိုတာ န၀တစစ္အရာရွိေတြ ရိပ္မိသြားၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ေပၚက ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တကို လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ၫွိႏႈိင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ဒီကေန႔ ျပဳလုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀းဟာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း၊ သာသနာေရးကိစၥကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ျပဳလုပ္တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္ မႏၲေလးတိုင္း အတြက္ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ကို ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာ၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ဆင့္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ျခင္းမရွိပဲနဲ႔ အထက္က တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ သံဃာထုရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔အညီ တင္ေျမႇာက္ထားတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးတိုင္းကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သံဃာေတာ္လို႔ မသတ္မွတ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဒီကိစၥကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ သာသနာေရးဦးစီးဌာနနဲ႔ သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ကို ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ေပမယ့္ ဘာတစ္ခုမွ တုန္႔ျပန္ေဆာင္ရြက္တာ မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ စည္းေ၀းရတာဟာ အထက္ကေန အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ေရြးခ်ယ္ေပးထားတဲ့ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို လက္မခံတဲ့ ႐ႈတ္ခ်တဲ့ သံဃာ့အစည္းအေ၀းျဖစ္ေၾကာင္း၊ န၀တနဲ႔ သာသနာေရးဦးစီးဌာနတို႔ဟာ သံဃာထုၾကား ေသြးခြဲမႈေတြရွိေနလို႔ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်လိုက္ေၾကာင္း စတဲ့အခ်က္ေတြကို ေမာင္ေပၚကို ေျပာၾကားၿပီး -
မင္းတို႔ န၀တ သာသနာေရး၀န္ႀကီးနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ကို တင္ျပပါဆိုၿပီး တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေမာင္ေပၚက ဒီကိစၥဟာ ဘာသာေရးကိစၥျဖစ္လို႔ သူတို႔နဲ႔ မပတ္သက္ေၾကာင္း အထက္လူႀကီးေတြကို တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တက ပါးစပ္နဲ႔ ကတိေပးလို႔ မရေၾကာင္း၊ ယေန႔ျပဳလုပ္တဲ့ သံဃာအစည္းအေ၀းကိစၥကို အထက္အာဏာပိုင္ထံ အေသးစိတ္ တင္ျပပါမည္ဟု ကတိလက္မွတ္ ေရးထိုးရမယ္လို႔ ေျပာကာ ေမာင္ေပၚကုိ လက္မွတ္ေရးထိုးေစခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဆရာေတာ္က ဒီကေန႔ မႏၲေလးတိုင္းကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ရန္ကုန္ကုိသြားၾကမယ့္ မိတၱီလာက သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့အခါ ေမာင္ပါက ဒီကိစၥကို တပည့္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု အေၾကာင္းၾကားသြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယေန႔သြားတဲ့ မိတၱီလာက ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ မႏၲေလးကို ကိုယ္စားျပဳသြားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြမျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျခားကိစၥနဲ႔ သြားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တက သံဃာထုကို ႐ုိင္း႐ုိင္းစိုင္းစိုင္း ဆက္ဆံခဲ့တဲ့ ရဲခ်ဳပ္နဲ႔ အေပါင္းအပါတို႔ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပီသၾကေအာင္ ဆံုးမဖို႔ မွာၾကားပါတယ္၊၊
ေနာက္ ဗြီဒီယို၊ ဓါတ္ပံုေတြကို အျပန္အလွန္ ႐ုိက္ယူၾကပါတယ္။ ေမာင္ေပၚက ေမွာင္ရီမပ်ိဳးခင္ လူစုခြဲဖို႔ ဆရာေတာ္ကို ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားရာ ဆရာေတာ္က ဒီကေန႔ ျပဳလုပ္တဲ့ သံဃာထု အစည္းအေ၀းအေၾကာင္း ရလာဒ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို အမ်ားျပည္သူတို႔ သိျမင္ေစရန္ မႏၱေလးၿမိဳ႕တစ္ပတ္ စီတန္းလွည့္လည္ ဆႏၵျပမွာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေမာင္ေပၚက မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔ တုန္တုန္ရီရီနဲ႔ . . .
“ဒီကိစၥဟာ မသင့္ေတာ္ပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ ဒီကေန႔ ျပဳလုပ္တဲ့ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးရဲ႕ အေသးစိတ္မွတ္တမ္းကို အထက္ အရာရွိမ်ားထံ ေန႔မဆိုင္းပဲ တင္ျပေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆႏၵျပပြဲကိုေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ ဘုရား”
လို႔ ဆိုၿပီး မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားေဘးက ရန္ကုန္-မႏၲေလး မီးရထားလမ္းမွာ ရန္ကုန္ကုိ ထြက္ခြာမယ့္ မႏၱေလးအျမန္ (၃း၀၀) ရထားေရွ႕ သံဃာေတာ္မ်ား ပိတ္ဆို႔ထားတာကို ဖယ္ရွားေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အဲဒီရထားမွာ ရန္ကုန္ကိုထြက္ခြာမည့္ မႏၲေလးတိုင္း သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တက္ေရာက္မယ့္ သံဃာေတာ္ေတြ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ပိတ္ဆို႔ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေမာင္ေပၚက ငိုသံပါႀကီးနဲ႔ . . .
“ဘုရားတပည့္ေတာ္တားတာကို အရွင္ဘုရား ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ဘာမွတတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ဘုရား။ ဆရာ၊ ဒကာ မငဲ့ၫွာပါက အရွင္ဘုရား ျပဳလုပ္ခ်င္သလို ျပဳလုပ္ေတာ္မူပါ ဘုရား ”
လို႔ တင္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်မွ ဆရာေတာ္က မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးကို ေႂကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ ႐ုပ္သိ္မ္းၿပီး ၄၅ တာကြင္းမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း လူစုခြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တဟာ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ရဲ၀့ံျပတ္သားစြာ စစ္အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံၿပီး သံဃာေခါင္းေဆာင္ ပီသစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့တာကို ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။
၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ေတြမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႔မွာ ေန႔စဥ္၊ အပတ္စဥ္ ဒီမိုကေရစီ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြမွာ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးကို အင္အားေကာင္းေကာင္း ျပဳလုပ္ေနတာကို က်ေနာ္ မ်က္ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မႏၲေလးရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ကမၻာက သိပ္မသိခဲ့သလို၊ န၀တကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေလာက္ အာရုံမစိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႔ သံဃာ၊ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြရဲ႔ စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးေတြ၊ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈေတြအေၾကာင္း ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးနဲ႔ ကမာၻကပါ သိရွိေအာင္ က်ေနာ္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပါတယ္။
မႏၱေလးၿမိဳ႕အတြင္း သံဃာေတာ္မ်ားအၾကား န၀တရဲ႕ ေသြးခြဲသပ္လ်ိဳမႈေတြ၊ ဘုရား၀တၱက ေျမေတြကုိ အတင္းအက်ပ္သိမ္းယူတာေတြ၊ သာသနာ့ေျမအတြင္း စစ္ဖိနပ္စီးတာေတြ စတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို အေသးစိတ္ျပဳစုၿပီး ရန္ကုန္ရွိ သံတမန္အသိုင္းအ၀ိုင္းကို ေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံတကာ သတင္းစာေတြ၊ သတင္းဌာနေတြမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ လႈပ္ရွားမႈ၊ ျဖစ္ရပ္ေတြအေၾကာင္း ပါ၀င္လာပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာကလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို စိတ္၀င္စားလာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္ဟာ ရန္ကုန္မွာ က်ေနာ့္အတြက္ လံုျခံဳမႈကင္းမဲ့လာတာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိေနၿပီး သံ႐ုံးလို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတိုက္ေတြမွာ ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတုိက္ေတြကို သံရုံးလို႔ ေခၚရျခင္းက စစ္တပ္နဲ႔ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတို႔ရဲ႕ ၀င္ေရာက္ဖမ္းဆီးမႈေဘးမွ ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပားကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတိုက္ေတြမွာ အကာအကြယ္ ေပးထားခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၉၀ ျပည့္ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္မွာ အေမရိကန္သံ႐ုံးက ပထမႏိုင္ငံေရးအတြင္း၀န္ မႏၲေလးကို ေရာက္လာၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕က သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ့ ေတြ႕ခ်င္တယ္လို႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘုရားႀကီး ဒကိၡဏရာမေက်ာင္းတုိက္မွာ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေပးခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ဘာသာေရးအေျခအေန ဆိုးရြားေနမႈေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာပါတယ္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ ၾသဂုတ္လ (၈) ရက္ေန႔ အခမ္းအနားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ မဟာေညာင္ကုန္း ေက်ာင္းတုိက္မွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းသားသမဂၢ (ရန္ကုန္တိုင္း) က ဦးေဆာင္က်င္းပတာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ကိုသြားၿပီး အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ စစ္တပ္က ပစ္ခတ္မႈေတြေၾကာင့္ သံဃာ့ေသြးေျမက်ပြဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း မႏၲေလးကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္တက္သြားၿပီး ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တနဲ႔ ေတြ႔ဆံုကာ အျဖစ္အပ်က္ကို ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေသြးေျမက်မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္က သက္ေသခံ အေထာက္အထားေတြ က်ေနာ့္ကို ျပပါတယ္။ စစ္တပ္က ေမာင္းျပန္ ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္လို႔ သံဃာအမ်ားအျပား ထိမွန္ေသဆံုးပံု၊ ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာ ရရိွပံုနဲ႔ ေသြးစြန္းေနတဲ့ သကၤန္းေတာ္ေတြ၊ အဲဒီအျပင္ ထူးျခားအံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သပိတ္တစ္လံုးကုိ ျပပါတယ္။ သပိတ္ဟာ သံသပိတ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး အတြင္းနဲ႔အျပင္ ႏွစ္ခုစလံုးကို စစ္ေစးသုတ္လိမ္းထားပါတယ္။
စစ္တပ္က ပစ္ခတ္လိုက္တဲ့ က်ည္ဆန္ဟာ သပိတ္ရဲ႕ အလယ္ပိုင္း ေဖာင္းရစ္ရွိ စစ္ေဆးနဲ႔သံကို ေဖာက္ထြက္သြားၿပီး သပိတ္အတြင္းမွာ က်ည္ဆန္ ဒုတိယ မီးက်ည္ရိုက္ရာ အမာရြတ္ႀကီးႀကီး၊ တတိယက်ည္ရိုက္ရာ အမာရြတ္အလတ္၊ စတုတၱက်ည္ရိုက္ရာ အမာရြတ္အေသးနဲ႔ ပဥၥမက်ည္ရိုက္ရာ အမာရြတ္အေသးေလးကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ ပစ္ခတ္မႈမွာ ရရွိတဲ့ က်ည္ဆန္ကို ေက်ာင္းက ကိုရင္ေလးတစ္ပါးက ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ကုဋီ(အိမ္သာ)ထဲ လႊင့္ပစ္ခဲ့လို႔ မရွိေတာ့ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ကေျပာျပပါတယ္။
န၀တဟာ သံဃာထုကို ေသေစႏုိင္တဲ့အထိ ခ်ိန္ရြယ္ပစ္ခတ္ခဲ့တာ ထင္ရွားေၾကာင္း၊ ဗုဒၶရဲ႕သားေတာ္ ရဟန္းတို႔ကို ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္သတ္ျဖတ္တဲ့အျပင္၊ ဗုဒၶရဲ႕ ပရိေဘာဂ ေစတီကိုလည္း ဖ်က္ဆီးတဲ့သူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မၾကာခင္မွာ ႀကီးႀကီးမားမား အေရးယူဖို႔ ဒီကိစၥကို ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ဆက္ၿပီးေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဆရာေတာ္ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ၈၄လမ္းမႀကီးက လူထုတိုက္ေရွ႕မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ အေသးစိတ္ကို မွတ္သားၿပီး သက္ေသခံဓါတ္ပံု၊ သပိတ္ေတြကို ယူၿပီး ရန္ကုန္ကို ဆင္းလာခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္က သံတမန္အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ့ သတင္းဌာနေတြကို ျပသပါတယ္။ န၀တက ဘယ္လိုပဲ လိမ္ညာခဲ့ေပမယ့္ အေနာက္ႏိုင္ငံစစ္သံမွဴးေတြက ေအေက ၄၇ ဒါမွမဟုတ္ ဂ်ီ-သရီးကဲ့သို႔ အရွိန္ျပင္းထန္တဲ့ ေသနတ္အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ပစ္ခတ္တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သပိတ္အတြင္း ရွိေနေသာ က်ည္ဆန္ယမ္းမႈန္႔မ်ားကို ဓါတ္ခြဲၾကည့္ရာမွာ သူတို႔စစ္ေဆးခ်က္အရ ေသေစႏိုင္တဲ့ က်ည္မ်ားနဲ႔ ပစ္ခတ္တာ ျဖစ္တယ္လို႔ အတည္ျပဳ ေျပာၾကားပါတယ္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တတို႔ “ပတၱနိကၠဳဇၹနကံေဆာင္” သပိတ္ေမွာက္ပြဲမက်င္းပခင္ က်ေနာ္လည္း စစ္ေထာက္လွမ္းေရး တို႔ရဲ႕ ဖမ္းဆီးမႈကို ခံလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဆရာေတာ္နဲ႔ က်ေနာ္ ျပန္မေတြ႔ျဖစ္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တဟာ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ေရွ႕တန္းကေန ဦးေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ သံဃာ့အာဇာနည္တစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ သံဃာထုအမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈကို ခံရသလို သံဃာထုအတြင္း ညီၫႊတ္မႈရေစခဲ့တဲ့ ေလးျပင္ေလးရပ္စလံုးက သံဃာေတာ္ေတြကို စုစည္းႏိုင္ခဲ့တယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္း ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိႏၵ၊ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တနဲ႔ အျခားေသာ သံဃာေတာ္ ေတြဟာ အဓမၼ၀ါဒီေတြကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ သံဃာထုအတြင္းမွာ သာမက ေက်ာင္းသားထုအတြင္း၊ သမဂၢမ်ားအတြင္း၊ ပါတီမ်ားအတြင္း ညီၫႊတ္ေရး ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တက က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို မွတ္သားစရာ စကားတစ္ခြန္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္အပါအ၀င္ သံဃာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရး၊ ဒီမိုကေရစီအေရးမ်ားကို ေဆြးေႏြးေနစဥ္ ဆရာေတာ္က . . .
“ငါလည္း ငါတတ္ႏိုင္တဲ့ ၀န္ကိုထမ္းမယ္။ ငါသိသင့္သိထိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပဲ ငါ့ကိုေျပာၾက၊ ငါမသိသင့္ မသိထိုက္တဲ့ကိစၥကို ငါ့ကိုလည္း မေျပာနဲ့၊ ငါ့ေရွ႕မွာလည္း မေျပာနဲ႔။ ငါသိလို႔ တစ္ေန႔ ေထာက္လွမ္းေရးက ဖမ္းလားဆီးလားလုပ္ခဲ့ရင္ သူတို႔က နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႏွိပ္စက္ၿပီး ေမးမွာပဲ။ ငါလည္း ပုထုဇဥ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၾကာၾကာခံႏိုင္မွာမဟုတ္သလို မုသားလည္း မဆိုႏိုင္ဘူး။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရမွာပဲ။ ဘာမွမသိတဲ့ကိစၥကို သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲရိုက္ရိုက္၊ အသက္သာ ေသသြားမယ္ သူတို႔ဘာမွ သိရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါမသိသင့္တဲ့ကိစၥ၊ အေၾကာင္းအရာကို မေျပာၾကနဲ့ ”
လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ န၀တရဲ႕ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ သာသနာ့ေျမေတြ စစ္တလင္းျပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားသားေတာ္ေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး တစ္ခုလံုး တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေစတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ န၀တကဖန္တီးခဲ့တယ္။
၁၉၉၀ ၾသဂုတ္လတြင္ သံဃာေတာ္ေတြ သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ ျမင္ကြင္းကို မႏၲေလးၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားေတြ ယေန႔တိုင္ မ်က္လံုးထဲက မထြက္ႏိုင္ၾကေသး။ မေမ့ေဖ်ာက္ႏုိင္ၾကေသး။
ၿပီးေတာ့ သံဃာထုေတြရဲ့ ရဲရဲေတာက္ ကံေဆာင္ သပိတ္ေမွာက္ပြဲႀကီးေတြ . . . ။
(ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေၾကာင္း သိရတဲ့အတြက္ သံဃာ့ဇာနည္ကို ဂုဏ္ျပဳေရးသားမိပါတယ္။)
Wednesday, September 12, 2007
ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တ
Posted by freeburma at 8:40 AM
Labels: ပတၱနိကၠဳဇၹနကံေဆာင္ျခင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment