Sunday, July 29, 2007

အမ်ိဳးသားညီလာခံအေပၚ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထား


အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား

၁။ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ရန္ ဒီမုိကေရစီမူမ်ားအေပၚ အေျခခံေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ လုိအပ္ေပသည္။

အေျခခံဥပေဒဟူသည္ . . .

၁။ ႏုိင္ငံေတာ္အား မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းမည္၊
၂။ ျပည္သူ႕ကုိယ္စားျပဳ ျပည္သူ႕ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား မည္ကဲ့သုိ႔ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ၿပီး
က႑အလုိက္ တာ၀န္မ်ား မည္ကဲ့သုိ႔ ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းမည္၊
၃။ မည္သည့္စံနစ္၊ မည္သည့္မူ၀ါဒမ်ားကုိ ခံယူက်င့္သုံးမည္၊
၄။ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကုိ မည္သုိ႔ေဖာ္ေဆာင္ျဖည့္ဆည္းေပးမည္၊
၅။ ျပည္သူတုိ႔၏ ရပုိင္ခြင့္မ်ား၊ ခံစားပုိင္ခြင့္မ်ားကုိ မည္သုိ႔ အာမခံမည္၊
၆။ ျပည္သူတုိ႔၏ တာ၀န္မ်ား မည္သုိ႔ သတ္မွတ္မည္၊
၇။ အစိုးရ၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကုိ မည္သုိ႔ကန္႔သတ္မည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားကုိ
ျပည္သူႏွင့္အစုိးရၾကား ခ်ဳပ္ဆုိသည့္ ပဋိညာဥ္စာတမ္း ျဖစ္ေပသည္။

ဤသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔အေနျဖင့္ လုိလုိလားလား၊ ႏွစ္ၿခိဳက္ဘ၀င္က်ရန္၊ အမ်ားစုႀကီးေထာက္ခံရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးေပသည္။ သုိ႔မွလည္း ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ျမဲမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီအေျခခံမ်ား ပီျပင္ခုိင္ခံ့ရန္ အေရးႀကီးသည္။

၂။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ စတင္တည္ေထာင္စကတည္းကပင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကုိ ႀကီးစြာ သတိထားခဲ့သည္။ "အမ်ားျပည္သူတုိ႔၏ ဆႏၵႏွင့္ကုိက္ညီ၍ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကုိ အာမခံသည့္၊ စစ္မွန္သည့္ ဒီမုိကေရစီအစုိးရ ျဖစ္ေပၚလာ ေစရန္" လည္းေကာင္း၊ "ေနာင္ေခတ္အဆက္ဆက္၌လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္အညီ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရး စံနစ္ ထြန္းကား၍ တည္တံ့ခုိင္ျမဲေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးအျဖစ္ တည္ထြန္းေစေရးအတြက္ အုတ္ျမစ္ခ်ရန္" လည္းေကာင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ား ခ်မွတ္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

၃။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း "ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးအျဖစ္ စီးပြားေရးအင္အား ခုိင္မာေတာင့္တင္းစြာ ရပ္တည္ႏုိင္ေရးကုိ လုိလားသည့္အေလ်ာက္ ျပည္နယ္အသီးသီးတြင္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဦးတည္မည္။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးမ်ား ခံစားျပည့္၀ေရးႏွင့္ ျပည္ေထာာင္စုႀကီး တခုလုံး သာယာ၀ေျပာေရးကုိ သဟဇာတျဖစ္ေစမည့္ မူမ်ားကုိ လက္ကုိင္က်င့္သုံး၍ ျပည္နယ္မ်ား၏ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကုိ ေဖာ္ထုတ္မည္" ဟူေသာ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ားကုိ ခ်မွတ္ခဲ့ေပသည္။

၄။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ပါတီစုံ ဒီမုိကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲကုိ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္အေရြးခံရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့စဥ္ကလည္း "ဒီမုိကေရစီ ထူေထာင္ရန္နည္းလမ္းမွာ ဒီမုိကေရစီကုိ ယုံၾကည္ေသာ၊ ဒီမုိကေရစီ စံနစ္ကုိ က်င့္သုံးမည္ဟု ခံယူၾကေသာ အျခားႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ အေရြးခံၿပီး ဒီမုိကေရစီစံနစ္၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ လူထုဆႏၵကုိ ခံယူမည္ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ျပည္သူ လူထု၏ ဆႏၵကုိ ခၽြင္းခ်က္မရွိ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ လက္ခံယူမည္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ျပည္သူမ်ား၌ တည္သည္ ဟူေသာ ဒီမုိကေရစီ အေျခခံမူအရ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသည္သာလွ်င္ အဆုံးအျဖတ္ျဖစ္ရပါမည္။" ဟု အတိအလင္း ေၾကညာ ခဲ့ေပသည္။

၅။ တဖန္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္းကုိ ထုတ္ျပန္ရာ၌လည္း အဓိကအားျဖင့္ "ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာသည္ ျပည္သူလူထုထံမွ သက္ဆင္းေစရမည္" ဟုလည္းေကာင္း၊ "ႏုိ္င္ငံေတာ္အာဏာ၏ မူလပုိင္ရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ျပည္သူလူထုႀကီး၏ လူမႈဘ၀ ဖြံ႕ၿဖိဳးသာယာေရးအတြက္ သူတပါး၏ အက်ိဳးကုိ မထိခုိက္ေစဘဲ စည္းကမ္းရွိစြာျဖင့္ ဒီမုိကေရစီကုိ အေျခခံ၍ တည္ေဆာက္ရန္ လည္းေကာင္း၊ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးအတြက္လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ လြတ္လပ္စြာ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ခြင့္၊ ေတြးေခၚခြင့္၊ ေရးသားေဟာေျပာခြင့္၊ စည္း႐ုံးခြင့္ႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳပုိင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္ခြင့္စေသာ အေျခခံပုိင္ခြင့္မ်ား အျပည့္အ၀ ခံစားခြင့္ ရွိေစရမည္။" ဟုလည္းေကာင္း၊ "အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကုိ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ၌ အတိအလင္း အာမခံမည္၊ လူ႕အခြင့္အေရးမ်ား ဆုံး႐ႈံးထိခုိက္နစ္နာမႈမ်ားအတြက္ အေျခခံဥပေဒအရျဖစ္ေစ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ သီးျခားအထူးဥပေဒျပ႒ာန္း၍ ျဖစ္ေစ၊ တရား႐ုံးမ်ား၌ တရားစြဲဆုိခြင့္ရရွိရန္ ျပ႒ာန္းမည္။" ဟုလည္းေကာင္း၊ "ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္သည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ၊ ျပည္သူဆႏၵႏွင့္အညီ ေပၚေပါက္တည္ေထာင္ျခင္းျဖစ္ရကား၊ ဤျပည္သူ႕လြႊတ္ေတာ္၌ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်င့္သုံးႏိုင္ခြင့္သည္ အႂကြင္းမဲ့ရွိေစရမည္။" ဟုလည္းေကာင္း၊ "ျပည္ေထာင္စုဖြား တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား အားလုံး၏ အခြင့္အေရးတန္းတူမႈကုိ လက္ခံလ်က္ မည္သည့္လူမ်ိဳးကုိမွ် အထူးအခြင့္အေရး မေပးေရးႏွင့္ လူမ်ိဳးႏြယ္၊ လူမ်ိဳးစု အားလုံး၏ ခံစားထုိက္၊ ခံစားအပ္ေသာ မည္သည့္အခြင့္အေရးကုိမွ် ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္မႈ မျပဳေရးကုိ ဦးတည္ေရွး႐ႈမည္။" ဟု လည္းေကာင္း၊ "ျပည္ေထာင္စုႀကီးတည္တံခုိင္ျမဲေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအားလုံး ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးတည္း ဟူေသာ ဒီမုိကေရစီလူ႕ေဘာင္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ႀကီး မ်ားကုိ အခုိင္အမာခ်ႏုိင္ရန္အလုိ႔ငွာ ပင္လုံညီလာခံကဲ့သုိ႔ေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး၏ အနာဂတ္ခရီးလမ္းၫႊန္မ်ားကုိ ခ်မွတ္ႏုိင္မည့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံ၊ အမ်ိဳးသားညႇိႏိႈင္းမႈ ညီလာခံတရပ္ကုိ ေခၚယူက်င္းပမည္။" ဟုလည္းေကာင္း မဆြကပင္ ျပည္သူတုိ႔အား ကတိက၀တ္ ျပဳခဲ့ေပသည္။

၆။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ အထက္ပါ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား၊ မိသားစု၀င္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအေပၚ ထားရွိေသာ မူ၀ါဒ သေဘာထားမ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္းျခင္း၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူတုိ႔အား ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့သည္မ်ားသည္ ပါတီစြဲ၊ ၀ါဒစြဲ၊ ဂုိဏ္ကဏစြဲႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္စြဲမ်ား ကင္းရွင္းေသာ၊ မည္သည့္ပေယာဂမွ် မဖက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ေရရွည္အက်ိဳးစီးပြား သက္သက္ကုိသာ ေရွး႐ႈျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ အျပဳသေဘာ ေရွး႐ႈခ်က္ႏွင့္ သန္႔စင္ေသာ ေစတနာမွန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ သမုိင္း၏ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ မြန္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ကုိ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ျဖည့္ဆည္းေဖာ္ေဆာင္ရန္ တာ၀န္ယူလုိက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အထက္ပါ ဒီမုိကေရစီသေဘာထားမ်ားကုိ တုိင္းရင္းသားျပည္သူအမ်ားစုႀကီးက လုိလားလက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အား တခဲနက္ ေထာက္ခံကာ ဆႏၵမဲေပး၍ တာ၀န္မ်ား အပ္ႏွင္းခဲ့ၾကေပသည္။

အာဏာပုိင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ား။

၇။ ဤသုိ႔ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ႐ုိးသားျဖဴစင္စြာ ေရွး႐ႈေဖာ္ေဆာင္သြားရန္ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည့္နည္းတူ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကုိ ရယုူခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕သည္လည္း စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိပင္ ဖြဲ႕စည္းရန္ ဦးတည္သည္ဟု ေအာက္ပါအတုိင္း ေျပာၾကားခဲ့ေပသည္။
(က) "ႏုိင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကုိ မလႊဲမေရွာင္သာ၍ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္တုိင္ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကုိ မူလပုိင္ရွင္ ျဖစ္ေသာ ျပည္သူမ်ားလက္၀ယ္သုိ႔ ဒီမုိကေရစီနည္းလမ္းႏွင့္အညီ ျမန္ႏုိင္သမွ် ျမန္ျမန္ ျပန္လည္အပ္ႏွင္းခ်င္သည္။" ဟု ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ "တပ္မေတာ္၏ မြန္ျမတ္ေသာဆႏၵ" အျဖစ္ ေဖာ္ျပအသိေပးေပသည္။
(ခ) ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕သည္ ၂၇-၇-၉၀ ရက္ေန႔တြင္ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၁/၉၀) ကုိ ထုတ္ျပန္ ခဲ့သည္။ ယင္းေၾကညာခ်က္တြင္ "ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ (၃) တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိ မဲဆႏၵနယ္မ်ားမွ ဤဥပေဒႏွင့္အညီ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္" ဟူ၍ ျပ႒ာန္းပါရွိသည္။ ယင္းျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူဖြဲ႕စည္းျခင္းကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕က ေဆာင္ရြက္ေပး မည္ဟုလည္းေကာင္း၊ "ယေန႔ အေျခအေနတြင္ ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အနာဂတ္ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ ေရးဆြဲၾကရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္သည္။" ဟုလည္းေကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ေပသည္။
(ဂ) ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴး (၁) က ၁၈-၁၀-၉၁ ရက္ေန႔တြင္ ကၽြန္းေခ်ာင္းဓာတ္ေျမၾသဇာ စက္႐ုံ၌ "အာဏာလႊဲေျပာင္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ အစီအစဥ္ကုိ န၀တ၏ ေၾကညာခ်က္ (၁/၉၀) တြင္ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ ခုိင္မာသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတရပ္ကုိ တုိင္ပင္ေရးဆြဲၾက၍ ျပည္သူကုိ တင္ျပအတည္ျပဳခ်က္ ရယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ေခၚယူေရးမွာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏုိင္ရကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ တာ၀န္ျဖစ္ေပသည္။ န၀တက လုိအပ္သည္မ်ားကုိ ပံ့ေပးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း။" ထပ္မံအတည္ျပဳေျပာၾကားခဲ့ေပေသးသည္။

၈။ "တပ္မေတာ္၏ မြန္ျမတ္ေသာဆႏၵ" ႏွင့္ အာဏာပုိင္မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕သည္ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးကုိပင္ အခုိင္အမာ ေရွး႐ႈသည္ဟု ယုံၾကည္ရေပသည္။ အမ်ိဳးသားညီလာခံေခၚယူေရးႏွင့္ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး လုပ္ငန္းအစီအစဥ္သည္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာအရ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းခံရသည့္ ျပည္သူ႕ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ တာ၀န္သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္း ပီျပင္စြာ ေဖာ္ၫႊန္းခဲ့ေပသည္။

၉။ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး အစီအစဥ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ ေၾကညာခ်က္ (၁/၉၀) မွ ျမစ္ဖ်ား ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕သည္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားအား ယင္း၏ ေၾကညာခ်က္ကုိ လုိက္နာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လက္မွတ္ေရးထုိးေစခဲ့သည္။ ယင္းေၾကညာခ်က္သည္ ယခုတုိင္တည္ဆဲျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္သူ အားလုံးသည္ ယင္းေၾကညာခ်က္ကုိ ေလးစားလုိက္နာ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားၾကရန္ ႀကီးစြာ တာ၀န္ရွိေပသည္။

၁၀။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲကုိ (၂၃-၆-၉၂) ရက္ေန႔မွ (၁၀-၇-၉၂) ရက္ေန႔မ်ားအတြင္း က်င္းပခဲ့သည္ကုိ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ဦးေဆာင္က်င္းပေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒က "ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ေနထုိင္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ၎တုိ႔ရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားကုိ ညႇိႏႈိင္းရယူၿပီး ခုိင္မာတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတရပ္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ယေန႔အေျခအေနမွာ ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လုိက္တဲ့ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားဟာ အနာဂတ္ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ေရးဆြဲၾကရန္ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း။" ဟု လည္းေကာင္း၊ "အမ်ိဳးသားညီလာခံ က်င္းပတဲ့အခါ ညီလာခံကုိယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား အေပၚ ဘယ္ပုံဘယ္နည္းနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ရယူမယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကားရမယ္ဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီနည္းလမ္းနဲ႔ အညီပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။" ဟုလည္းေကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ေပသည္။

အမ်ိဳးသားညီလာခံအတြင္း ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ပကတိအေျခအေနမ်ား

၁၁။ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕၏ ေၾကညာခ်က္ (၁/၉၀) မွတပါး အျခားနည္းလမ္းမရွိ။ မလုိက္နာလွ်င္မျဖစ္ လုိက္နာရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ႏုိင္ငံတ၀ွမ္းလုံးသာမက ကမာၻကုိပင္ ေၾကညာခဲ့ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားညီလာခံ က်င္းပရာတြင္ ယင္းေၾကညာခ်က္ (၁/၉၀) ပါအတုိင္း လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေပၚမလာေပ။ ေၾကညာခ်က္ (၁/၉၀) တြင္ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားေသာ အႏုိင္ရပါတီမ်ား၏ အခန္းက႑ကုိ ဖုံးအုပ္ခဲ့ေတာ့သည္။

၁၂။ အမ်ိဳးသားညီလာခံကုိ (၉-၁-၉၃) ရက္ေန႔မွစ၍ က်င္းပခဲ့သည္မွာ ယခုတုိင္မၿပီးဆုံးေသးပါေခ်။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကုိယ္စားျပဳ ညီလာခံကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕၏ ေၾကညာ ခ်က္ (၁/၉၀) ကုိ ေလးစားစြာ လုိက္နာၿပီး ညီလာခံသုိ႔ စုံညီစြာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကေပသည္။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ထုိသုိ႔ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးရန္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားရွိသည့္ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ားအေပၚ ခုိင္ျမဲစြာ ရပ္တည္ခဲ့သည္။ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရးအတြက္ အေျခခံရမည့္ အေျခခံမူမ်ားသတ္မွတ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဆင့္ဆင့္ေသာ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားဆႏၵမ်ားကုိ ရယူခဲ့သည္။ ယင္းကုိ ဗဟုိဦးစီးအဖြဲ႕၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ၊ ညီလာခံ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအားလုံး အေၾကအလည္ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၿပီးမွ စာတမ္းမ်ားကုိ ျပဳစုခဲ့ေပသည္။

၁၃။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ျပည္သူတုိ႔အား ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့သည့္ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ားကုိ အစဥ္ ေလးစားသည္။ ႏုိင္ငံေရးသိကၡာကုိ ေစာင့္ထိန္းသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသြဖီျခင္း လုံး၀မျပဳခဲ့ေခ်။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ တင္ျပခ်က္မ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီမူေဘာင္မ်ားအတြင္းမွ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ေရရွည္အက်ိဳးစီးပြားကုိ ဦးထိပ္ထားသည္။ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် အျပဳသေဘာျဖင့္ အၾကံျပဳတင္ျပျခင္းမ်ားသာျဖစ္သည္။ လူ႕နိယာမသေဘာတရားအတုိင္း ကြဲလြဲခ်က္မ်ား၊ လုပ္ငန္းေကာ္မတီက လမ္းေၾကာင္းေပးမႈမ်ားႏွင့္ ျခားနားခ်က္မ်ား ရွိေကာင္းရွိမည္။ ဤသည္မွာ ဆန္႔က်င္သည့္ သေဘာ လုံး၀မဟုတ္ေပ။ ဒီမုိကေရစီမူမ်ားကုိ အေလးအနက္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။

၁၄။ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ပကတိအေျခအေနမ်ားကုိ ေစ့ငုံစြာ သုံးသပ္မည္ဆုိပါက မူလရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွ တစတစ ကြဲလြဲလာခဲ့သည္ကုိ အထင္အရွား ေတြ႕ရွိရေပသည္။ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ မျဖစ္သင့္ မျဖစ္ထုိက္ ေသာ ကိစၥတရပ္ ျဖစ္သည္။ ပုံစံမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ေပသည္။
(က) ညီလာခံ၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကုိ အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ လည္းေကာင္း၊ ညီလာခံတြင္လည္းေကာင္း၊ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းၿပီးမွ ျပဳစုျခင္းမရွိေပ။
(ခ) ညီလာခံကုိယ္စားလွယ္ အခ်ိဳးအစားကုိ ၾကည့္ျပန္ေသာအခါ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လုိက္သည့္ ျပည္သူ႕ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ညီလာခံကုိယ္စားလွယ္ အားလုံး၏ (၁၅.၂၄) ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ပါရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံ တြင္ အျမဲထာ၀စဥ္ "အနည္းစု" သာ ျဖစ္ေနသည္။
(ဂ) စာတမ္းမ်ားကုိ ျပဳစုတင္ျပရာ၌ လြတ္လပ္မႈမရွိဘဲ အာဏာပုိင္မ်ားက စိစစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ေပးေစလုိသည္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ ေပးရသည္။
(ဃ) ညီလာခံအတြင္း ေဆြးေႏြးရာ၌ အခ်င္းခ်င္း အျပန္မလွန္ ဖလွယ္ခြင့္ (မရွိေခ်) တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ စိစစ္သုံးသပ္လ်က္ အသင့္ျမတ္ဆုံးကုိ ညႇိႏႈိင္းေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ မရွိေခ်။
(င) ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ စိစစ္တင္ျပခ်က္ အမ်ားအျပားကုိ ဥေပကၡာျပဳခဲ့သည္။
(စ) ေဆြးေႏြးခ်မွတ္ရာ၌ အေျခခံမူမ်ားသာမက အေသးစိတ္မ်ားပါ ပါ၀င္ေနသည္။
(ဆ) အလွည့္က်သဘာပတိအဖြဲ႕ စာတမ္းမ်ားကုိ ျခံငုံသုံးသပ္ၿပီး ေထာက္ခံတင္ျပေပးရသည္။
(ဇ) ဘာသာရပ္တခုအေပၚ အျပည့္အစုံေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳရေသးသည္မ်ားကုိပါ တပါတည္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည္မ်ားကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။
(စ်) ညီလာခံက်င္းပရာ၌ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲစဥ္ကကဲ့သုိ႔ အခ်ိန္ဇယားသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိေပ။

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား


၁၅။ တကယ့္စင္စစ္ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေဆာက္မည္ ဆုိပါက ဒီမုိကေရစီမူမ်ားအေပၚ အေျခခံသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ရေပမည္။ အေျခခံမူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးရာမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ အေျခခံရမည့္ မူမ်ားသာ ျဖစ္ရေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ျပည္သူတုိ႔၏ အခြင့္အေရးမ်ားကုိ ကာကြယ္ေသာ အားျဖင့္ ဥပေဒအရ "တရား႐ုံးေတာ္တြင္ တင္ျပတရားစြဲဆုိႏုိင္ခြင့္ရွိရမည့္ အေျခခံမူ (၃၅) ခ်က္ကုိလည္းေကာင္း၊ တရားစြဲပုိင္ခြင့္မရွိေသာ ရည္မွန္းခ်က္ (၉) ခ်က္ကုိလည္းေကာင္း တင္ျပခဲ့ေပသည္။" ဤသေဘာတရားကုိ လက္မခံခဲ့ေပ။

၁၆။ အမ်ိဳးသားညီလာခံအတြင္း၌ သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ စစ္မွန္ေသာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ အေျခခံမူမ်ား ပါရွိေနေၾကာင္းမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိရေပသည္။ စစ္မွန္ေသာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ အာဏာအပ္ႏွင္းလုိက္သည့္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္သာ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕မ်ားကုိ ဖြဲ႕စည္းၾကရသည္မွာ နိယာမတရားျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္တုိ႔ကုိ ေျပလည္ေအာင္၊ အမ်ားလက္ခံႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ရမည္ဟု အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က အႂကြင္းမဲ့ ယုံၾကည္ေပသည္။ ေတြ႕ဆုံေဆြးေနြးျခင္းျဖင့္သာ အေျဖေပၚ လာေပမည္။ ျမန္မာႏွင့္ကမာၻ႔အလယ္တြင္ တင့္တယ္ေလ်က္ပတ္ၿပီး ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာ ျဖစ္ေပၚလာေရးကုိ မမွိတ္မသုန္ ရည္မွန္း ရေပမည္။

၁၇။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ အမ်ိဳးသားညီလာခံကုိ ႀကိဳဆုိသည္။ လုိလုိလားလား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ဒီမုိကေရစီ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္အညီ ေရးဆြဲထားေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ထုတ္ျပန္ၿပီး၊ ဒီမုိကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ ညီလာခံကုိ က်င္းပ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤသုိ႔ ျဖစ္မလာခဲ့ေပ။ ဤသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ေရြးေကာက္ တာ၀န္အပ္ႏွင္းျခင္းခံရေသာ ျပည္သူကုိ တာ၀န္ခံရေသာ အဖြဲ႕အစည္းတရပ္အေနျဖင့္ တာ၀န္သိသိ ၀မ္းနည္းစြာ ေထာက္ျပလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

၁၈။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားအေရး တနည္းအားျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရးကုိ အစဥ္ ဦးထိပ္ထားၿပီး အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က အစဥ္တစုိက္ခံယူခဲ့သည့္ မူမ်ားမွာ . . .
(က) ပြင့္လင္း႐ုိးသားမႈႏွင့္ အျပန္အလွန္ ေလးစားလုိက္နာေရး၊
(ခ) တမ်ိဳးသားလုံး ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး (၀ါ) တုိင္းရင္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရး၊
(ဂ) ၿငိမ္းခ်မ္းေခ်ာေမြ႕ေသာနည္းကုိ အသုံးျပဳေရး၊
(ဃ) အာဃာတကင္းစင္ေသာ အေထြေထြသဟဇာတျဖစ္မႈကုိ ေရွး႐ႈေရး၊
(င) အျပန္အလွန္ေလးစားေရး၊
(စ) အျပန္အလွန္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္
(ဆ) အျပန္အလွန္ နားလည္မႈရွိေရးတုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအပါအ၀င္ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ား လုိလားေတာင့္တေနၾကေသာ စစ္မွန္သည့္ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ အျပန္အလွန္ ယုံၾကည္ေလးစားစြာျဖင့္ ေစတနာမွန္ထားၿပီး ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေပၚလာေစရန္ သက္ဆုိင္သူအားလုံး လက္တြဲေဖာ္ေဆာင္သြားၾကရန္ ဖိတ္ေခၚလုိက္ေပသည္။

၁၉။ အမ်ိဳးသားညီလာခံကုိ ယခုအတုိင္း ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ဆုိပါက . . .
(က) အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊
(ခ) စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေရး၊
(ဂ)အမ်ားျပည္သူတုိ႔ ယုံၾကည္လက္ခံႏုိင္ေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတရပ္ ေပၚထြန္းေရးမ်ားကုိ အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အထက္ပါရည္မွန္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေတြ႕ဆုံညႇိႏႈိင္းျခင္း ျဖင့္သာ အေျဖရွာႏုိင္မည္ဟု ခုိင္မာစြာ ယုံၾကည္ေပသည္။

ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

၁၃၅၇ ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လဆန္း (၁) ရက္။
၁၉၉၅ ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာလ (၂၂) ရက္။

ရည္ၫႊန္းခ်က္မ်ား
(၁) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း (ယာယီ) ႏွင့္ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ား (မူၾကမ္း)၊
၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ။ (စာမ်က္ႏွာ - ၂)
(၂) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း (ယာယီ) ႏွင့္ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ား (မူၾကမ္း)၊
၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ။ (စာမ်က္ႏွာ - ၂)
(၃) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း (ယာယီ) ႏွင့္ မူ၀ါဒသေဘာထားမ်ား (မူၾကမ္း)၊
၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ။ (စာမ်က္ႏွာ - ၁၂)
(၄) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၃၀) – (၂၅-၉-၈၉)။ (စာမ်က္နွာ - ၂)
(၅) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၂)
(၆) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၃)
(၇) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၃)
(၈) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၄)
(၉) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၁၆)
(၁၀) အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီစုံအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ ေၾကညာစာတမ္း (၆-၁၁-၈၉)။ (စာမ်က္ႏွာ - ၁၆)
(၁၁) ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၁/၉၀) - ၂၇-၇-၉၀။ (အပုိဒ္ - ၁၂)
(၁၂) ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၁/၉၀) - ၂၇-၇-၉၀။ (အပုိဒ္ - ၂၀)
(၁၃) အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲစာအုပ္ - ၁၉၉၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ။ (စာမ်က္ႏွာ - ၂၁)
(၁၄) အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲစာအုပ္ - ၁၉၉၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ။ (စာမ်က္ႏွာ - ၁၂၄၊ ၁၂၅)
(၁၅) အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရးဆုိင္ရာမွတ္တမ္းမ်ား၊ အတြဲ (၂)၊ ၇-၆-၉၃ မွ ၁၆-၉-၉၃။
(စာမ်က္ႏွာ - ၁၃၅ မွ ၁၄၂ ႏွင့္ စာမ်က္ႏွာ္ ၄၄၈ မွ ၄၅၅)

No comments: