Wednesday, August 15, 2007

သုညေတြရဲ႕ ျမင္းခြာသံမ်ား


ဓာတ္ဆီ ၂၅၀၀ိ/-၊ ဒီဇယ္ဆီ ၃၀၀၀ိ/-၊ CNG ၉၀၀၀ိ/-၊ ဟုတ္ကဲ့ အျပင္ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္က ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းေတြ ခ်ေရးေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္သူဘယ္၀ါ၊ ဘယ္ဌာနကမွ တိတိပပ တာ၀န္မခံထားဘဲ အေရးေပၚ ထုတ္ျပန္လုိက္တဲ့ … ဒီကေန႔ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ကစၿပီး ေစ်းႏႈန္းတက္သြားတဲ့ …

အဆုိးဆုံးက CNG ေစ်းပါပဲ။ တခါထည့္ ၁၈၀၀ိ/- ကေန အခု ၉၀၀၀ိ/- ျဖစ္သြားေတာ့ ငါးဆေတာင္ ခုန္တက္ပစ္လုိက္တာ ….. နဂုိထဲက တေမ့တေမာ တန္းစီရလုိ႔ ညစ္ေနၾကတဲ့ လုိင္းကားေတြခမ်ာ မတက္ခ်င္တက္ခ်င္နဲ႔ တက္လုိက္တာ အရင္ ၄၀ိ/- ခရီးကုိ ၁၀၀ိ/- (ဘယ္စီးစီး ၁၀၀ိ/-) ခရီးေ၀းရင္ ဂိတ္စ၊ ဂိတ္ဆုံးဆုိရင္ ၃၀၀ိ/- တဲ့ဗ်ား။

အထိနာဆုံးက လက္လုပ္လက္စားေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြပါပဲ။ အသြားအျပန္ ၆၀၀ိ/ ဆုိတာနဲ႔ပဲ က်န္တဲ့ပုိက္ဆံနဲ႔ ဘယ္လုိ သမုဒၵရာ ၀မ္းတထြာ ျဖည့္ရမွာလဲ။

ကုန္သည္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္၊ အခု လုိင္းကားပုိင္ရွင္ေတြကေတာ့ အထိနာလွတယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ အခုပဲ အစိုးရက ေလာင္စာဆီေစ်း တက္လုိ႔ သူတုိ႔လည္း လုိက္တက္ရတာပါဆုိ ျပႆနာတ၀က္ ေျဖရွင္းၿပီးသား ျဖစ္သြားပါၿပီ။ က်န္တဲ့ ၀ယ္လုိအား က်သြားႏုိင္မႈကုိေတာ့ ကုိယ့္နည္းကုိယ္ဟန္နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ ၿပီးၿပီ။ အကြက္ျမင္တတ္ရင္ ကြက္ေက်ာ္႐ုိက္ၿပီး တြက္ေရးနဲ႔ စက္သူေဌးျဖစ္ကိန္းပါပဲ။

ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမဆုိ တုိင္းျပည္မွာ တစ္ခုခုျပႆနာျဖစ္ရင္ ျပည္သူေတြကေတာ့ အစုိးရေခါင္း ပုံခ်ၾကတာခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံ မွာေတာ့ အစုိးရလုပ္ခ်င္တာမွန္သမွ် လုပ္လုိက္တာမွန္သမွ်ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ဆုိးေတြကုိ ျပည္သူေတြခ်ည္းပဲ လွိမ့္ခံေနရတာပါပဲ။

စစ္မွန္တဲ့အစုိးရဆုိရင္ လုပ္ကုိလုပ္ရမယ့္ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။

ပထမ - ျပည္သူလူထုကုိ ႀကိဳတင္အသိေပး ေၾကညာေပးရမယ္။
ဒုတိယ - ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ရတာလဲ။ အဲဒီမွာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ခုိင္လုံရမယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး က႑အသီးသီးကုိ အားလုံး ဆီေလ်ာ္စြာ ခ်ိတ္ဆက္ျပႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ရမယ္။

အခုျပန္ၾကည့္ရင္ ပထမအခ်က္ကုိ လုံး၀ပ်က္ကြက္တယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း။ ေနာက္ ဘယ္အခ်ိန္ မွာမွ ရွင္းလင္းမွာလဲ။

ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ ၁ ဂါလံ ေဒၚလာဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေရာင္းေနပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ေစ်းႏႈန္း ထပ္ျမႇင့္တာေတာင္မွ သူတုိ႔ရဲ႕ ေပါက္ေစ်းေအာက္မွာပဲ ရွိပါတယ္ ဆုိတဲ့အေျပာမ်ိဳးေတာ့ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာလုိ႔မရပါဘူး။

လုိရင္းကေတာ့ ျပည္သူကုိ လူလုိသူလုိ / တုိင္းျပည္ရဲ႕ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာေတြလုိ သေဘာမထားဘဲ ကၽြန္သေဘာက္လုိ ဆက္ဆံ ေနတာပဲ။ ဖိႏွိပ္ေနတာပဲ။

Bus Line ေတြရဲ႕ ဒီကေန႔ သတ္မွတ္လုိက္တဲ့ ယာဥ္စီးခဟာ သာမန္လက္လုပ္လက္စား / ၀န္ထမ္းေတြ ေတာင့္ခံႏုိင္တဲ့ အင္အား မရွိေတာ့ပါဘူး။

ၿငိမ္ခံႏုိင္ဖုိ႔ အားေလးေတာင္ မခ်န္ေပးႏုိင္ေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ ေရြးစရာတလမ္းပဲရွိတယ္။ ဘယ္လုိ ဆန္႔က်င္မလဲ။

က်ေနာ္တုိ႔

ကုိယ္ပုိင္တဲ့ ေျခေထာက္ကုိပဲ အားကုိးရမယ္။

အလုပ္ရွိရာကုိ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္သြားရမယ္။

ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ၿပီး ႐ုံးတက္ရမယ္။

က်ေနာ္တို႔အားလုံး စုစုစည္းစည္းနဲ႔ ေျခလ်င္ခ်ီတက္ပြဲ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ လက္ရွိအေနအထားကုိ တြန္းလွန္ဆန္႔က်င္ၾကပါစုိ႔။

No comments: